|
|
nieuwsbrief openbare basisschool Heuvellaan 26-08-2022
|
|
|
|
|
Beste ouders en verzorgers van onze leerlingen,
|
Het schooljaar 2022-2023 is begonnen!
|
Dat was natuurlijk wel even wennen, vooral op de maandagmorgen, maar het werd een heel gezellige week. Via Parro stuurden leerkrachten ouders geregeld leuke en interessante informatie uit de groepen.
|
En het is heel gek, maar alle kinderen leken wel 5 cm te zijn gegroeid!
|
We zijn er weer helemaal klaar voor hebben zoveel mogelijk informatie in deze nieuwsbrief gevat. Graag even aandachtig lezen dus.
|
Voor vragen of opmerkingen zijn de leerkrachten meestal het eerste aanspreekpunt en ben ik altijd bereikbaar op emulder@leerplein055 of 's morgens even op het plein . Langskomen of bellen voor een afspraak kan natuurlijk ook. Ik ben er meestal op maandag t/m donderdag.
|
Voor nu wens ik iedereen - en in het bijzonder onze nieuwe collega's Anoek, Anouk en Marcella/Jeanette en onze nieuwe leerlingen - een heel fijn schooljaar op de Heuvellaan!
|
|
|
|
Oei! Die zag ik niet aankomen: heel hartelijk bedankt allemaal voor de bloemen ter ere van mijn 25-jarig jubileum.
|
|
|
|
|
|
|
We vragen altijd met klem de kinderen zo veel mogelijk op voeten en fietsen naar school te laten komen. Dat is goed voor hun eigen zelfstandigheid en het veiligst voor iedereen rond de school.
|
Auto's willen we liefst zo min mogelijk, omdat die vaak onveilige situaties creëren, zeker als het er veel zijn en iedereen voor de deur wil parkeren. Buren klagen over auto's die (half) op de stoep geparkeerd worden en vragen de school om toe te zien op veiligheid. Bij deze dus: parkeer de auto verantwoord en misschien zelfs een eindje verderop en houd de stoepen vrij voor de kinderen de wel komen lopen a.u.b.
|
|
|
|
|
|
Omdat we allemaal per groep naar binnen gaan, is het belangrijk dat iedereen op tijd komt en samen met de klas naar binnen kan. Voor kinderen is het fijn om even onderling contact te maken op het plein, ouders kunnen misschien even iets melden of vragen en de klassen kunnen meteen om 8.30 uur starten.
|
Niet alleen voor de leerkracht is het vervelend, maar ook voor een kind is het heel lastig om binnen te moeten komen als de les al gestart is.
|
|
|
|
Natuurlijk gaan we meteen lekker aan het werk, maar de eerste weken worden er ook veel kennismakingsspelen of -opdrachten uit de kast gehaald. Het zijn de weken waarin een groep zich weer opnieuw vormt met de nieuwe leerkracht en alle veranderingen van het nieuwe schooljaar.
|
Alle leerkrachten zijn hierop voorbereid en zetten werkvormen in om samen aan een fijne sfeer te bouwen in de klas. Een belangrijke fase ook om te observeren hoe het staat met de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen in de klas.
|
Belangrijk daarbij zijn bijvoorbeeld:
|
- Sluiten van vriendschappen
- Oplossen van ruzies/conflicten
- Een ander helpen
- Kunnen samenwerken en samen spelen
- Aansluiting zoeken en vinden bij de groep
|
|
|
De prognose voor de eerste schooldag 31-08-2021was 347 leerlingen. Het werkelijke aantal is 342 leerlingen. We zijn gestart met 14 groepen tegenover 13 groepen vorig jaar.
|
|
|
|
Het is erg belangrijk dat bij ons de juiste gegevens van jullie bekend zijn. Daarom de vraag aan iedereen om in Parnassys te kijken of alles nog klopt. We geven dit jaar hiervoor geen calamiteitenformulier mee. Een aanpassing in Parnassys komt digitaal bij ons binnen en kunnen we dan meteen verwerken.
|
Als in de basisgegevens de telefoonnummers van ouders al staan, kunnen voor de noodnummers andere nummers worden doorgegeven.
|
Huisartsen hoeven niet doorgegeven te worden. Die staan wel in het systeem vanuit de aanmeldingsformulieren, maar dat zien jullie zelf niet.
|
|
|
|
Voor alle ouders en verzorgers hierbij de informatie per groep schriftelijk op een rijtje. Lees deze a.u.b. even aandachtig door. Voor vragen of opmerkingen zijn de betreffende leerkrachten altijd bereikbaar.
|
De groepen 1/2 hebben een informatieavond op 30-08 om 19.00 uur. Daarnaast zijn er voor de groepen 2 t/m 8 startgesprekken met ouders en kinderen. Daarover verderop meer.
|
|
|
|
Informatieavond 1/2 en startgesprekken groep 2 t/m 8
|
Op 30-08-2022 is er voor de groepen 1/2 een informatieavond van 19.00 tot 20.00 uur. Ouders van kinderen in deze groepen zijn hiervoor allemaal van harte uitgenodigd.
|
Voor ouders en leerlingen in alle groepen organiseren we vanaf 05-09-2022 startgesprekken met de eigen leerkracht.
|
Het startgesprek is een kennismakingsgesprek met de leerkracht. Ouders mogen zelf aangeven of ze hun kind al dan niet meenemen naar het gesprek. Leerkrachten willen dat wel graag vooraf weten.
|
Wilt u het gesprek voorbereiden? Denk dan bijvoorbeeld aan:
|
- Algemene informatie die u kwijt wilt of wilt vragen.
- Hoe verloopt de ontwikkeling van uw kind op school?
- Wat zijn uw verwachtingen?
- Wat willen we samen bereiken?
- Welke afspraken maken we samen?
Via Parro ontvangt u binnenkort van de eigen leerkracht een uitnodiging om het gesprek in te plannen en aan te geven of uw kind meekomt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcella/Jeanette (do,vr)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1/2a: Sharon gaat halverwege september met zwangerschapsverlof en wordt vervangen door Miranda en Dilys.
|
6a: Wendy en Machteld verdelen de woensdagen.
|
7a: Marcella is met zwangerschapsverlof, dus de eerste weken is er een vervanger: Jeanette.
|
|
|
|
|
In het kader hieronder alleen een samenvatting van de belangrijkste doelen.
|
Na een roerig jaar met Covid-19 en allerhande beperkingen voor het onderwijs zetten we voor 2021-2022 verder in op de doelen zoals die zijn geformuleerd in het Schoolplan 2019-2023. In het schooljaarplan van 2022-2023 zijn de aandachtspunten uit de audit van mei ’22 zijn eveneens meegenomen. In de loop van dit schooljaar stellen we weer een nieuw schoolplan op voor de komende 4 jaren.
|
Ook in 2022-2023 zijn er extra NPO-middelen beschikbaar ; €500,- per leerling tegenover €700,- per leerling in het afgelopen jaar. We zetten een groot deel van het geld in voor extra formatie, zodat we kleine groepen 3 en 4 hebben en nog zij-instromende leerlingen kunnen opvangen; extra ondersteuning door onderwijsassistenten/pedagogisch werkers van 20 uur/week; uitbreiding van taakomvang intern begeleider met een dag per week.
|
Op het ontwikkelprogramma staan:
|
- De ontwikkelingen in de groepen 1 en 2 op het gebied van differentiatie bij de instructie.
|
- Doorgaande lijnen op velerlei gebied van schrijfmethode tot klassenmanagement (EDI). Nu gefocust op hanteren van logboeken en ervaringen opdoen met pre-teaching.
|
- Collegiale consultatie; leerkrachten kijken bij elkaar in de klas. Parallelgroepen delen welke activiteiten effectief zijn en gaan vaak bij elkaar kijken om te ervaren wat werkt.
|
- Het beleid (hoog)begaafden verder implementeren en verfijnen.
|
- Borgen wat we afspreken.
|
- Onderdelen van het veiligheidsplan een voor een aanpassen opdat we aan het eind van de schoolplanperiode een compleet herziene versie van het veiligheidsplan hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
|
|
|
|
|
|
|