Ook in groep 6as hebben de kinderen lootjes getrokken en surprises voor elkaar gemaakt. Bijgevoegd een kleine impressie van deze gezellige sinterklaasochtend!
Op vrijdag 4 december heeft onze groep het Sinterklaasfeest gevierd. We begonnen de ochtend met een circuit vol met Sinterklaasspelletjes. Na de pauze mochten we naar Sinterklaas in de aula. Daar was een Glazen Huis gebouwd, zodat hij ons veilig kon bezoeken. We hebben voor Sint en de Pieten 2 nummers gedanst en gezongen. Ook
Wij hebben genoten van de Sinterklaasochtend! Bij het Glazen Huis hebben we een bezoek gebracht aan de Sint. Daar hebben we onze knutselwerkjes laten zien en verschillende liedjes laten horen. Juf Vera speelde zelfs op haar Ukelele en de Pietendans mocht ook niet ontbreken. Één Piet heeft zelfs nog een strikdiploma gehaald. Via de glijbaan
Voor het eerst hebben de kinderen in groep 5 lootjes getrokken. Ze vonden het heel spannend vanmorgen wat er voor hun gemaakt was en of de ontvanger hun surprise wel mooi vond. Gelukkig hadden alle kinderen een mooie surprise gemaakt en hadden we een hele leuke ochtend. In de middag hadden we nog een extra
Het was een spannende dag vandaag! We hadden hoog bezoek van Sinterklaas en twee van zijn pieten. Sint kon niet in de klas komen vanwege Corona, daarom was er speciaal een glazen huis gebouwd en mochten we daar op visite komen. We begonnen de dag met leuke spelletjes in de klas. Tijdens ons bezoek dansten
Wat zijn er een prachtige surprises gemaakt. Vol verwachting klopt ons hart!
Sint en piet deden een wedstrijdje. Wie krijgt de meeste pepernoten? Alle kinderen mochten met de dobbelsteen gooien. En….Sint heeft gewonnen!!!! Tot slot hebben we allemaal 5 pepernoten gegeten.
Vandaag hebben we een dramales gedaan over tableau vivant. We maakten levende schilderijen met Sinterklaas en Piet in de hoofdrol. Beeld een probleem én oplossing uit! De kinderen waren heel enthousiast en konden goed uitbeelden.
De afgelopen weken zijn we in groep 7 bezig geweest met een lessenserie over robotisering. De kinderen hebben een aantal lessen in de klas gehad, waarbij ze veel geleerd hebben over programmeren. We hadden ook een aantal materialen/robotjes gekregen waar ze dit op uit konden proberen. Op maandag 30 november zijn we naar TechnoDiscovery (op
Ja echt, vandaag mochten de kinderen met pepernoten gooien! Op een papiertje stond een getal die ze hardop moesten zeggen. Als de muziek weer begon met spelen maakten ze er een prop van (een pepernoot ;)) en mochten hem dan weer ergens in de klas gooien. Stopte de muziek? Dan snel weer een pepernoot zoeken