Lekker in de lentezon aan de slag met een beweegdictee. Deze keer oefenen we in duo’s met de dicteewoorden.
Deze week hebben we over de lente gewerkt. Als eerste hebben we schaapjes geknutseld van een papieren bekertje, wasknijpers en watten.
Wat hebben ze goed samen gewerkt. Leuk om te zien dat je door overleg allemaal verschillende gebouwen krijgt. Maar ook groen, wegen en water.
Ook groep 4a doet mee aan de verkiezingen. We hebben de afgelopen 2 weken zelf partijen opgericht, posters gemaakt, gedebatteerd over stellingen en campagne gevoerd. Vandaag was de afsluiting met het stemmen!
Regelmatig vragen kinderen of ze na de speel- en werkles een toneelstukje mogen doen. ” Ja, leuk!” Het publiek zit klaar, spelen maar.
In de gymzaal speelden we ‘Toren-estafette’. Probeer zo snel mogelijk de toren te bouwen, zonder dan hij omvalt. Spannend!!
Thema 4 van Naut ging in groep 5 over verbindingen. De kinderen hebben geleerd wat materiaalverbindingen zijn, vormverbindingen en sjor verbindingen. Ook hebben ze onderzocht welke verbindingen ze het beste kunnen gebruiken bij het ontwerpen van een kledingstuk. De gemaakte kledingstukken werden gepresenteerd tijdens modeshow in de klas. De meest originele kledingstukken werden door de
Hoofdstuk 4 van Naut ging in groep 5 over verbindingen. De kinderen hebben geleerd wat materiaalverbindingen zijn, vormverbindingen en sjor verbindingen. Ook hebben ze onderzocht welke verbindingen ze het beste kunnen gebruiken bij het ontwerpen van een kledingstuk. De gemaakte kledingstukken werden gepresenteerd in een heuze modeshow in de klas. De meest originele kledingstukken werden
Met een afgewaaide tak kan je op het plein leuke dingen doen! De kinderen bedachten zelf dit springspelletje.
We oefenen de tafel van 4 met allerlei spelletjes: memorie, bingo, blokjes bouwen, nummers kleuren en nog meer leuke dingen. Aan het eind van de les kennen we de tafel al heel goed!